20 August 2018

20 Agosto 1988

It had been exactly a year since I arrived in Brazil.  I heard so many songs on the radio that reminded me of Brazil it seemed incredible.  The majority of my dreams were still in Portuguese and sometimes combined people from Brazil into the same dream as people from the United States.

Fazia exatamente um ano desde que eu cheguei no Brasil. Eu ouvi tantas músicas no rádio que me lembraram do Brasil que parecia incrível. A maioria dos meus sonhos ainda eram em português e às vezes combinavam pessoas do Brasil no mesmo sonho das pessoas dos Estados Unidos.

I was beginning to believe the whole experience was a blessing from God, if nothing more than that I could find comfort in the memories.  Like the day when I was listening to a tape (it was 1988) that I had recorded in Brazil of music, particularly the song Kayleigh which my friend Chico introduced me to.  It was by a little known band named Marillion from England and the tune just stuck in my heart so much that I wound up naming my daughter after the song.  (That and because any other name I suggested her father said was either his ex-girlfriend or his cousin - he had a lot of both.  So I went way in left field and suggested Kayleigh and he said he'd heard the song.  I always wondered if he really had or he was just being agreeable but I was a little afraid to ask.) - Anyway, I digress...so one day, while listening to the tape, I narrowly avoided a car accident (not because of the tape).  But just after that, to my surprise, I discovered that the voice of my friend had accidentally been recorded on the tape.  It was very calming.

Eu estava começando a acreditar que toda a experiência foi uma bênção de Deus, se nada mais do que isso, nesta experiência eu poderia encontrar conforto nas memórias. Como no dia em que eu estava ouvindo uma fita (era 1988) que eu havia gravado no Brasil de música, particularmente a música Kayleigh que o meu amigo Chico me apresentou. Foi por uma banda pouco conhecida chamada Marillion, da Inglaterra, e a música ficou no meu coração tanto que acabei nomeando minha filha para a música. (Isso e porque o pai dela disse que qualquer outro nome que eu sugerisse era ou sua ex-namorada ou a prima dele - ele tinha um monte de ambos. Então eu fui para o campo esquerdo e sugeri Kayleigh e ele disse que tinha ouvido a música. Eu sempre me perguntei se ele realmente tinha ou estava apenas sendo agradável, mas eu estava com um pouco de medo de perguntar.) - De qualquer forma, eu estou fora do assunto ... então um dia, enquanto ouvia a fita, evitei um acidente de carro. (Não por causa da fita). Mas logo depois disso, para minha surpresa, descobri que a voz do meu amigo havia sido gravada acidentalmente na fita. Foi muito calmante.

No comments:

Post a Comment