02 August 2018

2 Agosto 1988

On my soap opera a character had been saying goodbye to his grandmother and said that even though he may not have time to write or call, she would always be in his thoughts.  that made me think that eve though everyone in Brazil may consciously decide to prioritize their day in an order that didn't put writing me a letter at the top of the list, they couldn't control their heart.  I could imagine them hearing or seeing something and saying, Remember how Jill used to do this or that.  Surely they did because it happened all the time to me except they had someone around who could share the memory and I didn't.

Na novela que eu assisti, um personagem estava se despedindo de sua avó e disse que mesmo que ele não tivesse tempo para escrever ou telefonar, ela sempre estaria em seus pensamentos. Isso me fez pensar que, embora todos no Brasil possam conscientemente decidir priorizar o dia em uma ordem que não tenha me colocado uma carta no topo da lista, eles não poderiam controlar seu coração. Eu podia imaginá-los ouvindo ou vendo algo e dizendo: Lembre-se de como Jill costumava fazer isso ou aquilo. Certamente eles fizeram, porque isso aconteceu o tempo todo para mim, exceto que eles tinham alguém por perto que poderia compartilhar a memória e eu não tinha ninguém.

No comments:

Post a Comment