20 April 2018

20 Abril 1988

We went to Corcovado (a mountain in Tijuca forest) in the morning.  Then we had lunch at Copacabana and up to Sugar Loaf mountain in the afternoon.  Sadly it was too cloudy to see anything.

Nós fomos para o Corcovado (uma montanha na floresta da Tijuca) pela manhã. Depois fomos almoçar em Copacabana e até o Pão de Açúcar à tarde. Infelizmente estava muito nublado para ver qualquer coisa.

Many years later I would take my older two children to Sugar Loaf (in January 2001) and the tour guide would have such a funny way of pronouncing Sugar Loaf that we would laugh about it for years to come and probably the rest of our lives.

Muitos anos depois eu levaria meus dois filhos mais velhos para o Sugar Loaf (em janeiro de 2001) e o guia turístico teria uma maneira tão engraçada de pronunciar o Pão de Açúcar que riríamos nos próximos anos e provavelmente o resto de nossas vidas.

I appreciated not coming to Rio sooner because at this point in my year I was able to talk to the residents and really get a feel for what the city is like from their point of view.

Eu aprecio não vir para o Rio mais cedo porque neste momento do meu ano eu fui capaz de conversar com os moradores e realmente sentir como é a cidade do ponto de vista deles.

In the evening we went to the Plataforma 1 club and saw an excellent samba show.
À noite fomos ao clube Plataforma 1 e vimos um excelente show de samba.

No comments:

Post a Comment