30 August 2017

30 Agosto 1987

Team Sao Paulo won the soccer championship today!  I watched the game at Manira's house and then we went to Portugal Square where everyone was celebrating with honking, yelling and flag waving.  Even some fireworks.  The celebration continued for over 90 minutes and could be heard 10 blocks away.  30 years ago I'd never seen anything like it.  Now I've seen the San Antonio Spurs win a few basketball championships and have similar fan celebrations.

Equipe São Paulo ganhou o campeonato de futebol hoje! Eu assisti o jogo na casa de Manira e depois fomos para a Praça de Portugal, onde todos estavam comemorando com buzinar, gritar e mostrar bandeiras. Até alguns fogos de artifício. A celebração continuou por mais de 90 minutos e pode ser ouvida a 10 quarteirões de distância. Há 30 anos, eu nunca tinha visto nada parecido. Agora eu vi o San Antonio Spurs ganhar alguns campeonatos de basquete e ter festas de fãs semelhantes.

I went to a concert with Solange, a friend of Adriana's (the host sister currently in Pleasanton, TX).  Solange did her fair share to try to show me around and make me feel welcome.  The concert venue seemed like a community gym.  Some people sat in the bleachers but most went down on the gym floor and danced.  The show was scheduled for 8 but started at 9 and only lasted an hour.  They sold beer instead of t-shirts.  Too bad, I would've gotten a Capital Inicial t-shirt.  30 years later I don't know how big the band really was at the time, but I heard them on the radio often and they achieved quite a bit of success over the years.

Fui a um concerto com Solange, uma amiga da Adriana (a irmã anfitriã atualmente em Pleasanton, TX). Solange fez sua participação justa para tentar mostrar-me e me fazer sentir bem-vindo. A sala de concertos parecia uma academia comunitária. Algumas pessoas sentaram-se nas arquibancadas, mas a maioria desceu no chão da academia e dançou. O show foi agendado para 8, mas começou às 9 e só durou uma hora. Eles não venderam t-shirts, mas venderam cerveja. Que pena, eu teria comprado uma camiseta Capital Inicial. 30 anos depois, não sei o quão grande era a banda na época, mas os ouvi no rádio frequentemente e eles conseguiram um pouco de sucesso ao longo dos anos.



No comments:

Post a Comment