22 November 2017

22 Novembro 1987

I'd been in Brazil 3 months and 2 days.  Everyone said 3 months was the magic number to learn a language.  I thought I'd learn faster since I had studied some Spanish but one day last week I woke up and felt suddenly fluent.

Eu estava no Brasil 3 meses e 2 dias. Todos disseram que 3 meses foi o número mágico para aprender um idioma. Eu pensei que eu iria aprender mais rápido desde que eu tinha estudado algum espanhol, mas um dia na semana passada eu acordei e fiquei de repente fluente.

I was enjoying the Haddad house but I missed Nilvinha walking into the room and saying things like, "Jill is a dummy."  30 years later I did not even remember that she said things like that.  When I think of the woman who is now Nilva Petraglia, I think of someone who is kind and quiet and has a deep inner peace that radiates out into the world wherever she goes.

Eu estava gostando da casa de Haddad, mas senti falta de Nilvinha entrar na sala e dizer coisas como "Jill é boba".  30 anos depois, nem lembrei que ela dizia coisas assim. Quando penso na mulher que agora é Nilva Petraglia, penso em alguém que é amável e quieta e tem uma profunda paz interior que irradia para o mundo, onde quer que vá.

No comments:

Post a Comment