17 January 2018

17 Janeiro 1988

We took Suzi's cousin Adriana to the bus station and I ran into Sven, the other exchange student who had been in Bauru.  I'd seen him a couple of times through the months and of all days to run into him it was the day he was leaving to go home.  Even though we weren't friends and barely saw each other, I felt more alone once I knew he was gone.

Dirigimos a prima de Suzi Adriana para a estação de ônibus e encontrei Sven, o outro estudante de intercâmbio que estava em Bauru. Eu o vi um par de vezes durante os meses e de todos os dias para encontrá-lo era o dia em que ele estava indo para ir para casa. Mesmo que não fossemos amigos e mal nos vejamos, senti-me mais sozinha, uma vez que soube que ele tinha deixado.

Walmir and I traded shirts today.  I gave him a Pepsi shirt and he gave me a Farmacia USC shirt.  30 years later I still have it.  I haven't worn it in at least 15 years but I know exactly where it is and can't imagine ever getting rid of it.

Walmir e eu trocamos camisas hoje. Eu dei-lhe uma camisa Pepsi e ele me deu uma camisa Farmacia USC. 30 anos depois eu ainda tenho. Eu não usei isso em pelo menos 15 anos, mas eu sei exatamente onde está e não consigo imaginar nunca me livrar disso.


No comments:

Post a Comment