09 January 2018

9 Janeiro 1988

I drank the best caipira I'd ever had in Brazil - maracuja, pineapple juice, lemon juice, sugar, vodka and ice.  Maracuja is passion fruit in the U.S.  I always enjoyed it in Brazil but it is somewhat hard to find in the U.S.  In the last decade things have started to include passion fruit as an ingredient but since it is always blended with other things it is never as enjoyable.  Next time I go to a Brazilian steakhouse I will try and remember to ask for a Passion Fruit Caipira.

Eu bebi a melhor caipira que eu já tinha no Brasil - maracuja, suco de abacaxi, suco de limão, açúcar, vodka e gelo. Maracuja é "passion fruit" nos EUA. Eu sempre gostei no Brasil, mas é um pouco difícil de encontrar nos EUA. Na última década, as coisas começaram a incluir o maracujá como ingrediente, mas como sempre está misturado com outras coisas, nunca é tão agradável. A próxima vez que eu for a uma churrascaria brasileira, vou tentar lembrar-me de pedir um maracuja Caipira.

No comments:

Post a Comment