17 February 2018

17 Fevereiro 1988

I recorded a quote I read in Time magazine:
     Music is the way that our memories sing to us across time.  The loveliest quality of music involves its modulation upon the theme of time.  Songs, playing in the mind, become the subtlest shuttles across years."  - Lance Morrow

Uma citação que li na revista Time:


      A música é a maneira que nossas memórias cantam para nós ao longo do tempo. A melhor qualidade de música envolve sua modulação sobre o tema do tempo. Canções, jogando na mente, se tornam os transportes mais sutis ao longo dos anos. "- Lance Morrow

30 years later (for the entire 2017) I ran a feature on my Facebook page where once a week I listed a song and the person it reminded me of.

30 anos depois (para todo o ano de 2017), executei um tópico na minha página do Facebook, onde uma vez por semana eu incluí uma música e a pessoa que me lembrou.

My earliest memory of the Olympics is 1976 and I've been a fan ever since.  I was excited to watch the Olympics in Brazil because I imagined the patriotism would be through the roof.  BUT, since it was the WINTER Olympics, Brazil didn't participate so the games weren't even shown.  I could understand how a country with a largely tropical climate would not compete in winter sports.  BUT, this was the year of the Jamaican Bobsled team which my sister said were hilarious and eventually the movie "Cool Runnings" was based on the team.

Minha primeira lembrança das Olimpíadas é 1976 e já fui fã desde então. Eu estava animada para assistir as Olimpíadas no Brasil porque imaginei que o patriotismo seria através do telhado. MAS, como foram as Olimpíadas do INVERNO, o Brasil não participou para que os jogos nem sequer fossem exibidos. Eu poderia entender como um país com um clima em grande parte tropical não competiria nos esportes de inverno. MAS, este foi o ano da equipe jamaicana Bobsled que minha irmã disse que era hilário e, eventualmente, o filme "Cool Runnings" foi baseado na equipe.

30 years later I still LOVE the Olympics!
30 anos depois eu ainda amo as Olimpíadas!

No comments:

Post a Comment