16 June 2018

16 Junho 1988

I liked traveling in Brazil because, away from my home state, people didn't notice that my accent wasn't perfect and tried to guess where I was from.  I was often mistaken for being from Spain or Portugal or some other Brazilian state or even Italy.  Sometimes it was hard to convince people I was American.  (There are a lot of light colored Brazilians due to the German influx after the war.)  30 years later I still feel proud of this.

Eu gostava de viajar no Brasil porque, longe do meu estado residencial de São Paulo, as pessoas não notavam que meu sotaque não era perfeito e tentavam adivinhar de onde eu era. Muitas vezes eu fui confundido por ser da Espanha ou Portugal ou algum outro estado brasileiro ou mesmo da Itália. Às vezes era difícil convencer as pessoas de que eu era americana. (Há muitos brasileiros de cor clara devido ao influxo alemão depois da guerra.)  30 anos depois eu ainda me sinto orgulhosa disso.

No comments:

Post a Comment