17 September 2017

17 Setembro 1987

I rode the bus from Foz de Iguacu back to Bauru all by myself.  It's 500 miles - LOTS of hours alone - 30 years later it sounds awfully crazy and unsafe.  I remember I was a little concerned but also my invincible youth saw it as an opportunity to prove myself.  I remember being afraid to stray very far at the rest stops though for fear I'd miss the bus.  I had been warned that other passengers would ask me to carry their foreign purchases through customs but was surprised that at least five people actually did ask me.  My seatmate was VERY talkative and seemed to have no idea that I had no idea what he was saying.

Eu subi no ônibus de Foz de Iguaçu de volta para Bauru sozinha. São 500 milhas - MUITAS horas sozinhas - 30 anos depois, parece muito louco e inseguro. Lembro-me de que eu estava um pouco preocupada, mas também meu jovem invencível viu isso como uma oportunidade para me provar. Lembro-me de ter medo de andar longe nas paradas por medo de perder o ônibus. Eu tinha sido avisada de que outros passageiros me pediriam que carregassem suas compras no exterior por meio da alfândega, mas ficou surpresa que pelo menos cinco pessoas realmente me perguntaram. Meu companheiro de assento era MUITO falante e parecia não ter idéia de que eu não tinha idéia do que ele estava dizendo.

No comments:

Post a Comment