06 September 2017

6 Setembro 1987

I toured the Itaipu hydroelectric plant which supplies electricity to the majority of Brazil and may be the largest plant in the world (as of 30 years ago).  Interestingly it was located half in Brazil and half in Paraguay.

Viajei pela usina hidrelétrica de Itaipu, que fornece eletricidade para a maioria do Brasil e pode ser a maior planta do mundo (há 30 anos). Curiosamente, estava localizado metade no Brasil e metade no Paraguai.



I discovered that moms are moms in any language and always try and help out their kids, no matter how old they are.

Eu descobri que as mães são mães em qualquer idioma e sempre tentam ajudar seus filhos, não importa quantos anos tenham.

I struggled a lot with what I could give back to my host family who was giving me so much.  My biological mom and I were very close and I could tell her anything, but it seemed strange to confide so much in a host-mom.  Yet I felt guilty for not engaging with her.

Eu lutei muito com o que eu poderia devolver à minha família anfitriã que estava me dando tanto. Minha mãe biológica e eu estávamos muito conectados e eu poderia dizer a ela qualquer coisa, mas parecia estranho confiar tanto em uma mãe-anfitriã. No entanto, eu me senti culpado por não se envolver mais com ela.

No comments:

Post a Comment