30 May 2018

30 Maio 1988

Yesterday I went on a day trip with the Haddad's and spent the night at their house because the Quevedo's still weren't home.  Today I went to Iacanga where one of the older Haddad daughters lived.  It is a town near Bauru and a frequent day destination for the family.

Ontem eu fui em uma excursão de um dia com o Haddad e passei a noite na casa deles porque o Quevedo ainda não estava em casa. Hoje fui a Iacanga, onde morava uma das filhas mais velhas de Haddad. É uma cidade perto de Bauru e um destino freqüente para a família.

At night the Quevedo's still weren't home.  I'd now been back from Miranda 48 hours and had not been able to contact them.  I called the Rotary president who said they'd gone to Sao Paulo until Wednesday and that they told him they didn't know when I'd be home.  ANOTHER LIE.  I had told both Mr. and Mrs. Quevedo at least three times and my Mae told them twice when we'd return.

À noite, os Quevedo ainda não estavam em casa. Eu já tinha voltado de Miranda 48 horas e não consegui contatá-los. Liguei para o presidente do Rotary que disse que eles tinham ido a São Paulo até a quarta-feira e disseram que não sabiam quando eu estaria em casa. OUTRA MENTIRA. Eu havia dito ao Sr. e à Sra. Quevedo pelo menos três vezes e minha mãe lhes disse duas vezes quando retornávamos.

To think - a few weeks ago some of my journal entries led me to think I had done something accidentally to offend these people.  Even if I had, if you are grownups and have a technical responsibility for a young person, you just don't act like that.  And then spread lies to make it seem like other people are inconsiderate.  Whatever the reason we didn't forge a lasting friendship - I am no longer regretting it.

Para pensar - algumas semanas atrás, algumas das minhas anotações no diário me levaram a pensar que eu havia feito algo para ofender essas pessoas acidentalmente. Mesmo se eu tivesse, se você é um adulto e tem uma responsabilidade técnica por um jovem, você simplesmente não se comporta assim. E então espalhe mentiras para fazer parecer que outras pessoas são imprudentes. Seja qual for a razão pela qual não forjamos uma amizade duradoura - não estou mais me arrependendo.

No comments:

Post a Comment